איך לחזק את

בימים לא פשוטים אלו ברצוני לחלוק אתכם טיפ שמחזק לי את המערכת החיסונית, משפר את מצב הרוח ויכולת תפקוד ובצורה משמעותית!

נהוג להאמין שבכדי להיות בריא ולהראות טוב צריך להשקיע הרבה זמן ומאמץ, לבלות הרבה שעות בחדר כושר, לרוץ קילומטרים, וכו’.

לאחר 12 שנות בילוי במרכזי ספורט וחדרי כושר כמדריכת אירובי, גיליתי לעצמי שיטות נוספות, הרבה יותר קלות, נעימות ולא מצריכות הרבה זמן, שמביאות תוצאות מדהימות ללא מאמץ מיוחד.

תוספות קטנות למה שאתם כבר עושים בכל מקרה כל יום.

כמו להתקלח למשל…

במיוחד עכשיו שאי אפשר לבקר בחדרי כושר, לרוץ או לעשות כל פעילות ספורטיבית בחוץ, הטיפ הזה מאוד רלוונטי.

חשוב לציין שאני לא המצאתי את השיטה, הידע קיים מאות או אלפי שנים, אך כמו הרבה שיטות אחרות הן נשכחו עם הזמן, עקב מודרניזציה ובקרב פטרונות מלאכותיים.

מקלחת חמה/קרה לסירוגין

זה הרגע שאלו שנשארו איתי עד כאן, בטח יכווצו את הפנים ויגידו –”אויש נו!”

אז כאן אני חייבת להרגיע אותכם – אם עושים את זה נכון זה הופך לפעולה נעימה!

זה כל העניין – כל מה שנעשה במאמץ ובחוויה לא נעימה, בסופו של דבר לא מביא תועלת לבריאות.

אז מה הסוד מאחורי השיטה ומה התועלת.

כמה נתונים יבשים לידע כללי:

1) העור הוא האיבר הכי גדול בגוף ומהווה כ15% מכלל משקל הגוף.

2) אורך של כל כלי הדם הוא כ 100000 ק”מ, (היקף כדור הארץ הוא רק 40000 ק”מ לצורך ההשוואה)

וחלק גדול זה הנימים שרצים בעור.

3) בכל כלי הדם זרימת הדם היא אטית כאשר בנימים זרימת הדם מהירה.

מקלחת חמה/קרה לסירוגין גורמת  לשינוי טמפרטורה קיצוני בעור. פעולה זו תמריץ את זרימת הדם, תעלה את רמת החמצן בדם ותנקה את הדם מרעלים.

כמו כן שינוי טמפרטורה דרסטי מעלה את הדופק ממש כמו בריצה או כל פעילות אירובית!

על ידי שינוי טמפרטורה בהדרגה, יותר חזרות בתדירות קבועה, תעצימו את האפקט של כל טיפול ויעילותו, כך תרגישו בשינוי משמעותי.

וכמובן לא לשכוח, כמו בכל דבר אחר כל מה שנדרש זו עקביות!

איך לחזק את המערכת החיסונית

אז איזה צ’ופרים הטריק הזה מציע

*חיזוק של המערכת החיסונית

*הגברת מטאבוליזם/ירידה במשקל

*שיפור בזרימת הדם

*שחרור רעלים

*שיפור וחיזוק במרקם העור

*ריכוז, ערנות

*אנטי-אג’ינג

*תפקוד ימיומי

*ידוע כמפחית התקפי חרדה

*מפחית עיפות כרונית

אז איך עושים את זה נכון ונעים?

כרגע שאסרו כל פעילות ספורטיבית בחוץ, יש פעילות שניתן לעשות בבית כמו יוגה או תרגילי חימום בסיסיים. חימום קל  ייתן לטיפול אפקט חזק יותר.

עבורי אימצתי את השיטה “חמשת הטיבטים “(חפשו ביו טיוב YOU TUBE).

5 תרגילים לא מורכבים במיוחד  שמשפרים את זרימת הדם וגמישות במפרקים.

ואם לא, מספיק כמה תרגילי חימום בסיסיים או מתיחות.

איך לחזק את המערכת החיסונית 1

 

אישית עבורי הטיפול יעיל יותר בבוקר כי זה נותן בוסט לכל היום!

מתחילים את המקלחת עם מים חמים כאלה שנעימים לכם, עד שמרגישים שהגוף מספיק חם.

בין לבין תעשו את כל מה שאתם עושים בדרך כלל, חפיפה, הסתבנות עם ליפה טובה ( ליפה טובה מאיצה את זרימת הדם), צחצוח שיניים וכו’.

לאחר שהגוף התחמם היטב, תזרימו מים קרים, ואם בא לכם לצעוק בהתחלה זה בסדר, זו תגובה טבעית ולא מזיקה.

*נקודה חשובה המים צריכים לזרום מלמעלה מתה ולא מהרגליים מעלה, על מנת לא לגרום לדם לעלות למוח.

ואם לא תעשו את המים קרים לגמרי בהתחלה זה בסדר, תורידו את הטמפרטורה בהדרגה מטיפול לטיפול.

הישארו תחת המים הקרים כ-10 שניות בהתחלה, בהדרגה ניתן לעלות לחצי דקה.

אל תעמדו אלה תצעדו במקום על מנת ליצור מגע עם כפות הרגליים, שגם בהם עוברת כמות גדולה של נימים וכלי דם. אפשר להסתובב מתחת לדוש כך יהיה מגע עם העור בכל חלקי הגוף.

החזירו את המים לחמים. תחושו איך שהגוף מתחמם ומתמלא עקצוצים בעור, כאן תתחילו להרגיש את האפקט של הטיפול. הישארו במים החמים כמה דקות עד שמרגישים שהגוף חם מספיק, ושוב לחזור למים הקרים, עד 30 שניות.

אפשרות נוספת ומאוד יעילה, לבצע את הטיפול בסאונה יבשה/רטובה, ולאחר חימום אופטימלי של הגוף לעשות דוש קר, וכך מספר חזרות.

מספר חזרות המספק יעילות לטיפול הוא כ-3 פעמים, ואפשר יותר אם יש לכם רצון וזמן.

תסיימו את הטיפול עם הדוש הקר ותנגבו את הגוף על ידי שפשוף נמרץ עם מגבת, זה יחמם אותכם. כאן תעשו פאוזה ותקשיבו לתחושות הפנימיות…

תוכלו להרגיש איך שהדם תוסס בעורקים כמו שמפניה, תחושת רעננת וערנות שתלווה אותכם שעות ארוכות!

כמובן שעושים הכל בהדרגה, גם הפרשי הטמפרטורה וגם זמני שהייה תחת המים הקרים.

תנסו את זה פעמיים שלוש, ואם זה ממש לא נעים לכם אז כנראה שזה לא מתאים.

כמו שאמרתי רק מה שעושה לכם נעים!

וכמובן שאי אפשר בלי להזכיר התוויות נגד:

לאנשים שסובלים מלחץ דם, מחלות לב, או כל מחלה כרונית, רצוי להתייעץ עם רופא מטפל לפני.

שמן למבנדר
Essential Oils

שמן לבנדר 2020

לשמן לבנדר סגולות מרפא רבות, וניתן לטפל בעזרתו במגוון בעיות בעור. כמו כן, דרך ארומתרפיה שמן לבנדר יכול לעזור במצבים נפשיים כגון סטרס, חרדה ולשפר את איכות השינה.

המשך לקרוא...
שמן גרניום
Essential Oils

שמן גרניום

בארומטרפיה שמן גרניום, ידוע כמפחית לחץ, חרדה, דיכאון, עייפות ומתח, ובכך משפר את התחושה
הכללית של רוגע ואיזון פנימי, כמו כן שמן גרניום מקל על מצבים כגון נידנודי שינה. הניחוח
הפרחוני, המתוק והמרומם שלו הופך אותו למרכיב אידיאלי בייצור סבונים וקוסמטיקה, כמו
קרמים ובשמים.

המשך לקרוא...

אשמח שתרשמו את חווית ההתנסות שלכם 

בתגובות

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on google
Share on email
Share on whatsapp
אשמח לדירוג שלכם
4.5/5

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *